Yapmış olduğumuz materyal, öğretimin kalıcılık ilkesi bazında görsellik ve zenginleştirilmiş tasarım özelliklerini taşımaktadır. Materyal ile anlatılmak istenen konu somutlaştırılmış ve renklerle dikkat çekici hale getirilmiştir.Hedeflenen amaç geçmişten günümüze sosyolog düşünürlerinin hafızada kalıcılığını sağlamaktır.
Materyalin değirmen biçiminde tasviri ve arasına yerleştirilen notlarla da ilgili düşünürün hayatına dair bilgiler yer almaktadır.Bu bilgilerde öğrencilerde öncelikli yer edinmiş akademik bilgilerin tercih edilmesine dikkat edilmiştir.
Kısaca materyalin niteliklerini özetleyecek olursak :
* değirmen tasviri her sosyoloğun, sosyoloji bilimine katkılarını ifade edip, katkılarının neticesinde ürüne dönüşen un yani bilgileri sembolize etmektedir.
* dönen bir materyal olması da materyaldaki düşünürlerin birbirini etkiledikleri yahut fikirlerinin sürerliliğini ifade etmektedir.
* tercih edilen düşünürlere bakıldığında da toplum nezdinde daha ön planda olan ve sosyoloji biliminin bel kemiğini oluşturan isimler göze çarpmaktadır.
* sadece batı değil türk düşünürlere de yer verilerek ülkemizdeki seyri de gösterilmek istenmiştir.
* hitap edilen öğrenci düzeyi olarak da ilgili ders sosyoloji, grup felsefe grubu eğitim kademesi olarak da lise düzeyine hitap etmektedir.
* kısa notlarla eğitimin hafızada tutulma süresi bazında, bilgilerin öğrencilerin belleğinde uzun süreli ve kullanılabilir şekilde yer etmesi istenmiştir.
* eğitim ve öğretim ilkelerinde esas alınan ilke somutluk,görsellik ve pratiklik ilkesidir.
* öğrencilerin öğrenme düzeyleri farklılıkları da düşünülerek bilgilerin nesnelliğine başvurulmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder